..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

اعتراض به ممنوعیت حجاب در آذربایجان

                اعتراض به ممنوعیت حجاب

گروهی از مردم و دانش‌آموزان معترض به قوانین منع حجاب در مدارس جمهوری آذربایجان در برابر وزارت آموزش و پرورش این کشور تجمع کرده‌اند.

به گزارش رهوا و به نقل پرس تی وی حدود دو هزار نفر از مردم جمهوری آذربایجان روز جمعه (19 آذر) با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش این کشور، ممنوعیت‌های اعمال شده علیه حجاب را محکوم کردند.

پلیس و نیروهای امنیتی با استفاده گاز اشک‌آور و باتوم ده‌ها نفر را مورد ضرب و شتم قرار داده و تجمع‌کنندگان را متفرق ساختند.

تجمع‌کنندگان با سر دادن شعارهایی هم‌چون "حجاب فریضه است"، "الله اکبر"، "آزادی برای رعایت حجاب"، "محجبه‌ها حق تحصیل دارند" و "حجاب ناموس ما است"، خواهان لغو ممنوعیت‌ها علیه دختران دانش‌آموزان محجبه شدند.

به گفته برخی از شاهدان عینی، حدود صد نفر نیز در این اعتراضات توسط پلیس بازداشت شده‌اند.

اوایل سال گذشته میلادی، پارلمان جمهوری آذربایجان در راستای اصلاح قوانین آموزش و پروش، تلاش کرد استفاده از پوشش حجاب در مدارس و مراکز آموزشی عالی این کشور را ممنوع اعلام کند که این امر با واکنش‌های گسترده مردمی در برابر بند مذکور حذف شد.

اما مصیر مردان‌اف، وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان، روز گذشته (پنجشنبه 18 آذر) اظهار داشت، ممانعت از حضور دانش‌آموزان محجبه موضوعی تائید شده است.

وزیر آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان بدون ذکر استدلال منطقی مدعی شد، استفاده از پوشش حجاب توسط دانش آموزان متوسطه امری غیرعادی است.

این در حالی است که وی دو هفته پیش، بر رعایت قانون پوشش یکسان درمدارس تاکید کرده بود.

به گزارش رحماء دو هفته پیش نیز، صدها نفر از دانش‌آموزان محجبه در این کشور با برگزاری نشستی خواهان رفع ممنوعیت‌ها علیه زنان محجبه در جمهوری آذربایجان شدند.

در پی اظهارات مردان‌اف، حدود دو هفته است که صدها نفر از دانش آموزان محجبه از حضور در کلاس‌های درس محروم شده‌اند.

همزمان با این تظاهرات مردم جمهوری آذربایجان، پلیس تدابیر امنیتی شدیدی در جلوی سفارت رژیم اسرائیل در باکو ترتیب داده است.

این در حالی است که فاصله زیادی بین محل وزارت‌خانه آموزش و پرورش آذربایجان و محل سفارت اسرائیل در باکو وجود دارد.

بسیاری از تشکل‌ها و جریان‌های مردمی جمهوری آذربایجان، رژیم و محافل وابسته به تل‌آویو را پشت پرده سیاست‌های اسلام ستیزی و حجاب ستیزی در جمهوری آذربایجان می‌دانند.

از سوی دیگر، وزارت کشور جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای ساعاتی پیش بدون اشاره به سرکوب معترضان اعلام کرد، 11 نفر از معترضان به محاکم قضایی معرفی شدند.

وزارت کشور جمهوری آذربایجان با تاکید بر غیر قانونی بودن برگزاری این تظاهرات افزود: "16 نفر بازداشت شده بودند که پنج نفر با اخذ تعهد آزاد و یازده نفر به محاکم قضایی معرفی شدند".

شایان یادآوری است که 98 درصد مردم جمهوری آذربایجان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. 

 

نظر نویسنده: این هم از آخر و عاقبت نشست و برخواست روسای آذربایجان با آمریکاست!!! به قول معروف کمال هم نشین........

نظرات 2 + ارسال نظر
محمود 21 آذر 1389 ساعت 10:39 ب.ظ

سلام سید اولاد پیغمبر عزیز
سید جان عنوان نظر سنجی رو اشتباه نوشتی اصلاح کن متشکر
ضمنا چرا خبری از دوست عزیزمون آقای خاص /// نیست
نکنه با استیشن مشکی رفته استغفارات

سلام بر محمود خان همیشه تو وب!!! آقای خاص خیلی وقته مارو تحویل نمیگیره و به وب سر نمیزنه!!! در مورد استیشن مشکی هم باید بگم فعلا منتفی شده.... چون کسانی رو با استیشن مشکی میبرن که اعدامشون مسجل شده باشه!!! آقای خاص هم کارشون زیاد بالا نگرفته!!!! مگه نه؟؟؟؟

محمود 27 آذر 1389 ساعت 09:55 ب.ظ http://radio1389.blogfa.com

سلام سید لطفا در پیوند ها منهای درس رو بذار
ضمنا آقای با همه چیز مخالف جدیدا با نظامی ها هم مخالفت کرده وایراد گرفته
سلام آقای خاص شوخی میکنم ها!!!!!!!!

چشم! راستی اخیرا متوجه شدم آقای خاص با ساخت واگن مترو در ایران موافقت کرده و خوشحال شدند! این خودش جای خوشحالی داره..... میدونم باورت نمیشه برا اینکه مطمئن بشی از خودش بپرس...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد