..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

اظهارات متکی درباره برکناری خود

                 اظهارات متکی درباره برکناری خود

 برکناری منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان و آن‌هم زمانی که در ماموریت کاری به سر می‌برد، طی روزهای اخیر فضای سیاسی کشور را تحت الشعاع خود قرار داده است.

اگرچه با بازگشت بی سر و صدای متکی از سنگال بسیاری تصور کردند که این برکناری حواشی زیادی نخواهد داشت، اما اظهارات محمدرضا رحیمی باعث شد تا متکی در این باره پاسخ دهد.
رحیمی در مراسم معارفه و تودیع صالحی و متکی که بدون حضور منوچهر متکی برگزار شد، اظهار داشت: رئیس جمهور قبل از سفر سنگال با منوچهر متکی در رابطه با پایان دوره خدمتی ایشان گفتگو کرده بود ولی آقای متکی به دلیل اینکه تا آخرین لحظه روحیه تلاش و خدمتگزاری را نزد خود حفظ کرده بود به این ماموریت رفته و کار خود را تا لحظه آخر به نحو احسن به پایان رساند.
وی تصمیم پایان دادن به ماموریت متکی را در جریان سفر به سنگال ندانست و گفت: پایان دادن به ماموریت شخصی در جریان یک سفر جنبه اخلاقی ندارد و در دولت نیز بنای ما بر چنین رویکردی نبوده و همه به دنبال مهر و محبت هستیم و جای آقای متکی نیز در دولت محفوظ است.

ناگفته‌های متکی از عزل خود
بیان این اظهارات از معاون احمدی‌نژاد موجب شد که منوچهر متکی ناگفته‌هایی از عزل خود بیان و تاکید کند که "برکناری من توهین آمیز بود"
منوچهر متکی در گفتگو با مهر ضمن تکذیب سخنان مطرح شده در مراسم تودیع وزیر امور خارجه مبنی بر آگاهی قبلی وی در تعیین سرپرست وزارت امور خارجه، بر ضرورت رعایت صداقت در گفتار به ویژه از سوی مسئولین تاکید کرد. وی با اشاره به دیدار خود با احمدی نژاد در شب سفر به چند کشور و تبادل نظر با وی درباره موضوع این سفرها، اظهار داشت هرگز در جریان تعیین فردی به فاصله 24 ساعت بعد از عزیمت به ماموریت و مضحک تر از آن تعیین روز تودیع و معارفه قرار نگرفته است.
منوچهر متکی این نحوه برخورد در برکناری یک وزیر در حین انجام ماموریت را غیر اسلامی، خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک و توهین آمیز خواند.

پاسخ ثمره هاشمی به متکی
اما این اظهارات متکی بی پاسخ نماند و بلافاصله دستیار ارشد رئیس‌جمهور در حاشیه اجلاس وزرای زن کشورهای اسلامی، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آقای متکی در جریان تغییر خود نبوده است، گفت: شنبه هفته گذشته با آقای متکی در خصوص تغییر صحبت ‌شد و ایشان نیز آمادگی خود را اعلام ‌کرد.
مجتبی ثمره هاشمی، با بیان این مطلب، افزود:ایشان قرار بود در روز دوشنبه از سفر سنگال به تهران برگردد و با توجه به این موضوع نیز روز دوشنبه این موضوع اعلام شد.

انتقاد لاریجانی به نحوه تغییر وزیر خارجه
لاریجانی روز گذشته در آغاز جلسه علنی طی سخنانی با انتقاد از شیوه برکناری وزیر خارجه، گفت: البته حق این بود چنانچه بحث بر سر جابجایی وزیر خارجه است با تدبیر و حفظ حرمت تغییر وزیر انجام گیرد نه در حین سفر جابجایی صورت گیرد که به تفسیرهای نامناسب نسبت به شرایط کشور دامن زند.
همچنین علی مطهری نماینده تهران در پاسخ به سوالی که نظر وی را درباره عزل متکی جویا شده بود، گفت: نحوه عزل ایشان برای همه مردم مورد سئوال است و آقای رئیس جمهور باید به مردم پاسخ بدهند که عزل وزیر خارجه در حال ماموریت به طوری که ایشان خبر عزل خود را از رئیس جمهور سنگال بشنود چه ضرورتی دارد؟
وی از رئیس جمهور خواست تا درباره نحوه عزل وزیر امورخارجه به مردم پاسخ دهد و ابراز امیدواری کرد که پاسخ وی قانع کننده باشد.
به گفته وی، این کار موجب تنزل جایگاه نظام جمهوری اسلامی در جهان و موجب تحقیر آقای متکی شد.
مطهری با بیان اینکه رئیس جمهور چنین حقی نداشت، ادامه داد: امیدوارم آقای احمدی‌نژاد پاسخ قانع کننده‎ای برای این کار داشته باشند. ظاهرا اختلاف اساسی رئیس جمهور و آقای متکی مربوط به تعیین نمایندگان ویژه رئیس جمهور در حوزه های پنج گانه بود که رهبری نیز آن را تحت عنوان موازی کاری در سیاست خارجی مورد انتقاد قرار دادند.
در همین زمینه محمد رضا باهنر نیز با بیان اینکه رفت و آمد یک وزیر، آن قدر که در کشور ما مهم تلقی می شود شاید مهم نباشد،اما نوع رفتار و برخورد قاعدتا حاشیه های زیادی را ایجاد می کند، گفته است: بحث رفتن آقای متکی از قبل مطرح بود اما اصولا این نوع رفتن ها را به مصلحت نمی دانم وزیری در یک ماموریت رسمی در خارج از کشور باشد و بدون نظر و اطلاع خودش جانشینش را مشخص کنند و می شد یک مقدار متین تر و سنگین تر برخورد کرد.
باهنر درباره اینکه گفته می شود انتقادات متکی به سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به اردن موجب عزل وی شده است، اظهار داشت: دلایل متعددی ممکن است داشته باشد و این موارد هم موثر بوده باشد. اما به هر حال یک روال معمول اداری، اخلاقی و انسانی وجود دارد وآدم می تواند با نیرویی که می خواهد کنارش بگذارد بنشیند صحبت و مذاکره کند. شاید اگر این تغییر و تحول در یک فرصت مناسبی انجام می شد، منطقی تر بود.
وی تصریح کرد:در هر صورت آقای احمدی نژاد یک ویژگی هایی دارد که گویا نمی تواند آنها را کنار بگذارد تا چه برسد به اینکه ماها به ایشان بگوییم از این خصوصیات استفاده نکند.

آیا صالحی برای وزارت خارجه به مجلس معرفی می‌شود؟
رفتار و سخنان علی‌اکبر صالحی در جلسه معارفه خود به عنوان سرپرست وزارت خارجه و به ویژه این نکته که وی برنامه مبسوط کاری خود برای این وزارتخانه را در جلسه فوق اعلام کرد، نشان می‌دهد که به احتمال فراوان گزینه احمدی نژاد برای معرفی به مجلس صالحی است.
اما با توجه به انتقادات گسترده نمایندگان به نحوه تغییر متکی باید منتظر ماند و دید که مجلسیان در زمان رای اعتماد مجلس به وزیر جدید خارجه، چه واکنشی از خود نشان می‌دهند.

نظرات 6 + ارسال نظر
ضد تهاجم 29 آذر 1389 ساعت 09:26 ب.ظ http://www.zedetahajom.mihanblog.com

سلام دوست عزیز وبلاگ خوبی داریداگه با تبادل لوگو ولینک موافق هستید به ما خبر بدهید

موافقم! بالاخره باید هوای همو داشته باشیم.....

ارمیا ایرانی 29 آذر 1389 ساعت 10:08 ب.ظ http://dia110.ir

سلام
لینک شما در جمع همسنگران دیا ثبت شد.
خدا قوت همسنگر

متشکرم! ممنون

ضد تهاجم 1 دی 1389 ساعت 04:05 ب.ظ http://zedetahajom.mihanblog.com

سلام خسته نباشید من وبلاگ شما را لینک کردم ولی نام وبلاگ ضد تهاجم را در بین پیوندهای شما ندیدم

سلام! شما هم خسته نباشید! شرمنده فراموش کردم. در اسرع وقت لینکتون میکنم! یاحق

۱۱۰ 4 دی 1389 ساعت 06:21 ب.ظ http://salehat.ir/

پیش بینی ساعت ، روز و محل دفن آیت الله بهجت (ره) توسط خودشان و حالات ایشان در هفته پایانی عمر مبارک + فیلم

http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=92&catid=56

محمود 6 دی 1389 ساعت 03:05 ب.ظ

سلام سید جان من دلم برای آقای /// تنگ شده خبری ازش نداری؟
راستی منهای درس هم مطلب بذار

سلام!‌منم دلم تنگ شده براش...
من انقدر سرم شلوغه که به وب خودم سر نمیزنم....

محمد 6 دی 1389 ساعت 04:51 ب.ظ http://footballgoal.blogfa.com

سلام خدا قوت اگر نگوییم آن دنیا باید جواب بدهیم ... آخرینها: در footballgoal.blogfa.com

کشف جدید یکی از حامیان موسوی؛
حقیقت‌جو: حجاب که در دین اسلام ضرورتی ندارد! ...

دستورالعمل‌های جدید تاج‌زاده برای انتخابات آینده ...

فتنه‌گران در شب عاشورا با حضور خاتمی سوت و کف زدند ...

گفتاری از آیت‌الله العظمی بهجت(ره) :چه کنیم که گناه نکنیم؟ ...

نقش جنبش های معنوی نوظهور در اغتشاشات سال 88 ... کامل و مفصل

چرا رهبر معظم انقلاب همچنان از فتنه می گویند؟
هیچ کس اندازه شخص ولی فقیه به حکومت ولایت فقیه یعنی به جمهوری اسلامی تعصب و غیرت ندارد. جمهوری اسلامی نظامی برآمده از خون شهیدان است و رهبر فرزانه انقلاب اصلی ترین حافظ خون شهیدان اند

اثبات شد که الحق خامنه ای، خمینی دیگر است اما این روزها این شعار دیگر مرا راضی نمی کند. خامنه ای، خامنه ای است. من نمی خواهم احیانا بگویم که خامنه ای واجد برخی ویژگی هاست که امام نداشتند؛ نه! بلکه حرفم این است: خامنه ای، خامنه ای است و ما یقینا از پدران مان بسیجی تریم؛ ما قطعه قطعه هم شویم، اجازه نمی دهیم به این یکی امام جام زهر بدهند. ما نسبت به رهبرمان فقط معرفت و محبت نداریم؛ تعصب داریم. ما نسبت به خامنه ای تعصب حیدری داریم. غیرتی از جنس عباس ...

یا علی
footballgoal.blogfa.com


سلام! متنتون خیلی زیبا دل نشین بود! واقعا خامنه ای خامنه ایست. امیدوارم همیشه با بصیرت بمانید...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد