..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

مچگیری مهر از بی بی سی

                           

در حالی که بی بی سی فارسی تلاش کرد یک بیانیه کوتاه و مبهم اخوان المسلمین در روزهای قبل را واکنش به خطبه رهبر انقلاب جلوه دهد، خبرگزاری مهر با افشاگری و اشاره به 6 نکته، این اقدام را شیطنت بی بی سی و رسانه های غربی خواند.

در خبر بی بی سی آمده است:
"اخوان المسلمین که اصلی ترین گروه سیاسی اسلامگرای مخالف دولت مصر است، نیز در پاسخ به اظهارات رهبر ایران، اعلام کرد که "قیام مردم مصر" شامل همه اقشار این کشور نظیر مسلمانان، مسیحیان و تمامی نگرش های سیاسی موجود در مصر است و یک "انقلاب اسلامی" نیست.
اخوان المسلمین در بیانیه کوتاهی تاکید کرده است که این گروه نه به دنبال کسب قدرت است و نه برنامه ای برای این کار دارد، بلکه فقط خواستار اصلاحات در مصر است.
آیت الله خامنه‌ای بخشی از خطبه‌های نماز جمعه تهران را به زبان عربی خواند، به نظر می رسید که مخاطب اصلی این بخش از سخنان او، شهروندان کشورهای عرب بودند.
این گروه اسلامگرا می گوید که تنها هنگامی آماده مذاکره با دولت مصر است که حسنی مبارک از قدرت کناره گیری کرده باشد ."

مهر نیز در واکنش به بی بی سی نوشت:
سایت بی بی سی فارسی زمان نشر این خبر را ظهر جمعه چهارم فوریه 2011 قید کرده است. برای روشن شدن دروغ بی بی سی لازم است نکاتی را در اینجا اشاره کنیم کنیم.
1) در سایت رسمی اخوان المسلمین مصر چنین خبری وجود ندارد. با مراجعه به سایت اخوان متوجه می شویم که بیانیه مذکور در پاسخ به حوادث روز پنج شنبه میدان "التحریر" و اتهام مبارک و عمر سلیمان مبنی بر دست داشتن خارجی ها و نیز تحمیل مسئولیت بر دوش حرکت اسلامی اخوان المسلمین صادر شده و ارتباطی با خطبه های روز جمعه رهبر معظم انقلاب ندارد.
2) زمان انتشار این بیانیه بر روی سایت رسمی اخوان روز پنج شنبه 3 فوریه 2011 ساعت 23 و 59 دقیقه و بعد از سخنان عمر سلیمان و مبارک بوده، در حالی که خطبه های نماز جمعه رهبر انقلاب 4 فوریه 2011 ایراد شده است.
3) در بیانیه اخوان المسلمین به هیچ وجه سخنی از مخالفت این حرکت با انقلاب اسلامی و اجرای قوانین اسلامی وجود ندارد و بالعکس صریحا قید شده است: حرکت اخوان المسلمین خواستار دولتی مدنی و دموکراتیک با مرجعیت اسلامی می باشد.
4) اخوان المسلمین صریحا وابستگی خود را به عوامل خارجی رد کرده وحرکت خود را حرکتی انقلابی واصیل و دارای پیشینه 80 ساله می داند که هدف آن خدمت به ملت است.
5) این بیانیه در پاسخ به اتهامات عمر سلیمان و مبارک مبنی بر وابستگی این حرکت به خارج و مشخصا ایران و نیز تحمیل مسئولیت حوادث خونین میدان التحریر صادر شده و ارتباطی با موضوع خطبه های روز جمعه 4 فوریه 2011 ندارد.
6) در ادامه خبر بی بی سی مبنی بر شرط مخالفان دولت برای گفتگو این حقیقت را آشکار می سازد که این سایت خبری غیر حرفه ای تعمدا و کاملا شیطنت آمیز بیانیه روز پنج شنبه اخوان المسلمین و نفی وابستگی او را به خارج به خطبه های روز جمعه حضرت آیت الله خامنه ای ارتباط داده و چنین وانمود کرده که اخوان المسلمین در پاسخ به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی چنین بیانیه ای را صادر کرده است.

   برگرفته از: سیاست روز

نظرات 1 + ارسال نظر
اصحاب ۱۴ 17 بهمن 1389 ساعت 08:49 ق.ظ http://ashabe14.blogsky.com

اصحاب ۱۴
منتظرتان هستیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد