..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

مردم از نگاه ولایت فقیه

                                 

 "مردم " و "امت " همواره جایگاه‌ رفیعی در بیانات و مواضع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری داشته‌اند. جایگاه و توجهی آنچنان مهم که توانسته است رابطه مردم و ولایت فقیه را نظام اسلامی ایران سرشار از محبت و البته منطق نماید.آنچه که در ادامه می‌خوانید نگاهیست گذرا و کوتاه به برخی مواضع امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد جایگاه رفیع مردم در نظام جمهوری اسلامی ایران. نگاه و جایگاهی که ضامن اصلی نگهداری انقلاب اسلامی ایران و نظام اسلامی است.

** "امام خمینی "**

بخشی از صحبت‌های امام راحل در بهشت زهرا؛ *ما در این مدت مصیبت‌ها دیدیم؛ مصیبت‌هاى بسیار بزرگ و بعض پیروزی‌ها حاصل شد که البته آن هم بزرگ بود. مصیبت‌هاى زن‌هاى جوان مرده، مردهاى اولاد از دست داده، طفل‌هاى پدر از دست داده. من وقتى چشمم به بعضى از اینها که اولاد خودشان را از دست داده‏اند مى‏افتد، سنگینى در دوشم پیدا مى‏شود که نمى‏توانم تاب بیاورم. من نمى‏توانم از عهده این خسارات که بر ملت ما وارد شده است برآیم. من نمى‏توانم تشکر از این ملت بکنم که همه چیز خودش را در راه خدا داد. خداى تبارک و تعالى باید به آنها اجر عنایت فرماید. من به مادرهاى فرزند از دست داده تسلیت عرض مى‏کنم و در غم آنها شریک هستم. من به پدرهاى جوان داده، من به آنها تسلیت عرض مى‏کنم. من به جوان‌هایى که پدرانشان را در این مدت از دست داده‏اند تسلیت عرض مى‏کنم.

*مردم عزیز و شریف ایران، من فرد فرد شما را چون فرزندان خویش می‌دانم و شما می‌دانید که من به شما عشق می‌ورزم و شما را می‌شناسم، شما هم مرا می‌شناسید»

*مردم در سراسر کشور در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند و احدی حق تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروه‌ها را ندارد. هیچ مقامی و حزبی و گروهی و شخصی حق ندارد به دیگران که مخالف نظرشان هستند توهین کنند.

*وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه انتخاب رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر در صحنه باشند. همه مسئول سرنوشت کشور و اسلام می‌باشند چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آینده.

** "مقام معظم رهبری "**

*باب جهاد، باب کم‌اهمیتى هم نیست؛ درِ بهشت است، به روى همه هم باز نمی‌شود؛ به روى اولیاء باز می‌شود. این نشان می‌دهد که مردم مجاهد ما از اولیاى خداوند هستند که این باب روى آنها باز شده است.

*تا من زنده هستم، تا من مسئولیت دارم، به حول و قوه‌ الهى نخواهم گذاشت این حرکت عظیم ملت به سوى آرمان‌ها ذره‌اى منحرف شود. تا مردم عزیزمان اینجور با شور، با شعور، با بصیرت، با عزم راسخ در میدان هستند، لطف الهى شامل است؛ این را بدانید.

*ملت ایران در میدان‌هاى گوناگون، کمک الهى را، حمایت الهى را لمس کرده است، حس کرده است؛ وقتى توى صحنه است، وقتى آماده‌ مجاهدت است؛ در جنگ تحمیلى یک جور، در قضایاى گوناگون یک جور، در تحرکات سیاسى و در فتنه‌ها یک جور. در همین فتنه‌ سال 88 دست قدرت الهى بود؛ مردم بیدار شدند، مردم وارد صحنه شدند و یک حرکت عظیم را خنثى کردند.

*آن قدرتمندان مستکبرى که توانسته‏اند اغلب کشورها و دولت‌هاى دنیا را زیر نفوذ سیاست‌هاى خودشان قرار بدهند، تا امروز نتوانسته‏اند نظام جمهورى اسلامى را که متکى به این مردم شجاع و مؤمن است تسلیم خودشان بکنند و در مقابل خودشان به زانو دربیاورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد