..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

برتری اطلاعاتی ایران در مقابل آمریکا

                                 

طی سال‌های اخیر پس از شکست تلاش امریکایی‌ها و عوامل داخلی در دولت‌های پیشین برای برقراری روابط مستقیم، امریکایی‌ها برای دستیابی به اطلاعات درون ایران با ایجاد ایستگاه‌های اطلاعاتی در کشورهای همجوار ایران کوشیده بودند تا به گونه‌ای ضعف‌های اطلاعاتی خود از درون ایران را جبران کنند و به همین دلیل گردانندگان این ایستگاه‌های اطلاعاتی حتی برای جمع‌آوری اطلاعات به رانندگان کامیون‌هایی که از ایران عبور می‌کردند، متوسل می‌شدند. 

 انتشار خبر انهدام شبکه جاسوسی وابسته به سیا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) و بازداشت تعدادی از جاسوسان داخلی امریکا که در میان آنها تعدادی از مدیران دستگاه‌های دولتی و نهادها نیز دیده می‌شوند، یک‌بار دیگر سامانه طراحی شده از سوی نظام سلطه برای شکست نظام اسلامی را با بحران مواجه ساخت.

براساس گزارش وزارت اطلاعات، عمده‌ترین اهداف این شبکه اطلاعاتی، جمع‌آوری اطلاعات از مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاه‌های کشور و از حوزه‌های انرژی هسته‌ای، صنایع دفاعی و بیوتکنولوژی بود، ضمن اینکه دسترسی به اطلاعات شبکه‌های ارتباطی، خطوط لوله و شبکه‌های برق و مخابرات کشور و شیوه‌های انتخاب شده توسط ایران برای دور زدن تحریم‌ها به عنوان اهداف دیگر این شبکه اطلاعاتی تعریف شده بود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تعطیلی جاسوسخانه امریکا در ایران یکی از معضلات اصلی امریکایی‌ها طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عدم دسترسی به اطلاعات دقیق و صحیح از درون ایران بود، چراکه با تعطیلی جاسوسخانه و انهدام شبکه‌های قبلی، عناصر اطلاعاتی دشمن برخی دستگیر و برخی متواری شدند، به همین دلیل راهبردهای امریکا علیه ایران طی سال‌های بعد از آن و به دلیل عدم شناخت دقیق از مؤلفه‌های درون نظام اسلامی معمولاً به شکست می‌انجامید.

طی سال‌های اخیر پس از شکست تلاش امریکایی‌ها و عوامل داخلی در دولت‌های پیشین برای برقراری روابط مستقیم، امریکایی‌ها برای دستیابی به اطلاعات درون ایران با ایجاد ایستگاه‌های اطلاعاتی در کشورهای همجوار ایران کوشیده بودند تا به گونه‌ای ضعف‌های اطلاعاتی خود از درون ایران را جبران کنند و به همین دلیل گردانندگان این ایستگاه‌های اطلاعاتی حتی برای جمع‌آوری اطلاعات به رانندگان کامیون‌هایی که از ایران عبور می‌کردند، متوسل می‌شدند.

در همین زمینه روزنامه امریکایی "میامی هرالد " اخیراً بیش از 10 سند محرمانه وزارت امور خارجه امریکا را منتشر کرده بود که طی آن عنصر سازمان سیا در عشق‌آباد برای اینکه بتواند به اطلاعات درون ایران دسترسی پیدا کند از عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان به سمت منطقه مرزی ایران و ترکمنستان (فاریاب) آمده و به جمع‌آوری اطلاعات از رانندگان کامیون‌های عبوری پرداخته و طی آن از وضعیت اعتقاد مردم به ثبات نظام اسلامی یا اهمیت فناوری هسته‌ای و... پرداخته بود.

اما انگیزه اصلی امریکایی‌ها از اینگونه اقدامات جاسوسی را جدا از دسترسی به اطلاعات عمومی و کلی از فضای ایران باید در اقدامات بازدارنده و اقدامات خرابکارانه آنها دانست و این نکته‌ای است که در هفته گذشته رادیو ملی امریکا بر آن تأکید ورزیده بود.

در گزارش این رادیو که هفته قبل منعکس شده بود، آمده است که ایران و برنامه‌ هسته‌ای این کشور برای امریکا تبدیل به حریفی شده است که به راحتی از میدان به در نمی‌شود. ایران در بسیاری از حوزه‌های چالش‌برانگیز سیاست خارجی امریکا از جمله عراق، مناقشات فلسطینیان و اسرائیل، افغانستان و حتی برنامه هسته‌ای خود به عنوان بازیگری برجسته مقابل این کشور قدعلم می‌کند. سال‌های طولانی است که ساکنان کاخ سفید یکی پس از دیگری اسباب‌کشی می‌کنند و هنوز هم هیچ دولتی نتوانسته است راه‌حل دقیقی برای اصلاح آنچه "رفتار در ایران " نامیده می‌شود، پیدا کند.

رادیوی ملی امریکا سپس به یک راه‌حل بینابینی و به زعم خود خلاقانه برای مهار ایران اشاره می‌کند و آن عبارت است از جنگ مخفیانه، خرابکاری و اعمال فشار از طریق اهرم‌های اقتصادی و در تشریح تأثیر این اقدامات می‌افزاید: این جنگ مخفیانه شامل حملات سایبری، ترور و بمب‌گذاری و خرابی تأسیسات ایران است. در عمل ثابت شده که اینگونه اقدامات نتایج مؤثرتری نسبت به راه‌های دیپلماتیک دارند و در حال حاضر همین عملیات‌ها جایگزین بحث در مورد حمله به تأسیسات اتمی مشکوک این کشور شده است.

مروری بر اقدامات تخریب عوامل و جاسوسان امریکایی و صهیونیستی در ایران طی سال‌های اخیر، از ترور دانشمندان هسته‌ای، تولید و ارسال بدافزار استاکس‌نت و استارس، انفجار خطوط لوله گاز، انفجار حسینیه شهدای شیراز و... بیانگر این است که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در یک جنگ اعلام نشده با ایران تلاش دارند که ناتوانی‌های خود در عرصه‌های مختلف دیپلماسی و مهار حرکت انقلاب اسلامی و به زعم خود تسلیم ایران در برابر نظام سلطه را علاوه بر حمایت از فتنه‌گران داخلی و جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی از طریق دامن زدن به اینگونه اقدامات جبران کنند که البته به رغم این اقدامات کور نشانه‌های شکست آنان نیز در این عرصه کاملاً آشکار است.

از این منظر اقدام وزارت اطلاعات در روزهای اخیر در شناسایی و دستگیری عوامل داخلی این شبکه جاسوسی نه تنها این سامانه دشمن را بر هم خواهد زد، بلکه نشانه دیگری از آمادگی و هوشیاری سربازان گمنام امام زمان(عج) است که همواره در همه عرصه‌ها دست برتر خود را بر سیستم‌های جاسوسی دشمن تحمیل کرده‌اند. 
 

برگرفته از: فارس نیوز

نظرات 2 + ارسال نظر
محمدصادق 3 خرداد 1390 ساعت 04:44 ب.ظ http://www.ansarolzahra.blogfa.com

سلام
ولادت با سعادت وجود نازنین و ساحت مقدس شخصیت مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها را به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم.
سید جان
میدونی من قبول دارم الحمدلله رشد وزارت اطلاعات ما خوب بوده و البته شاید هنوز جا دارد ولی....در مقام مقایسه با آمریکا دو بحث به ذهنم رسید
1-در کشور آمریکا تمامی تلفن ها و ارتباطات چک می شود و از این جهت شما میبینید اقداماتی که در جهت خرابکاری و به هم ریختن مملکت ما انجام میشود در آمریکا نیست هرچند آمریکا هم کم دشمنانی ندارد که بخواهند در این کشور جاسوسی کنند و اصولا وقتی 11 سپتامبر اتفاق می افتد ایران مدعی می شود که دست خود آمریکا در کار است(سخنرانی دکتر احمدی نژاد در سازمان ملل 2010) و الان هم که آمریکا این اقدام را به ما منسوب می کند خیلیها در نظراتشان در سایتهای سیاسی گفتند که دم ایران گرم که علنا میتونه بره تو آمریکا و عملیات نظامی کنه.این یعنی از گارد اطلاعاتی و حفاظتی واشنگتن گذشت کردن ولی هروقت در ایران تروری رخ می دهد یا آمریکا مستقیما عمل کرده و یا حامیانش بوده اند مثل اسراییل و پژاک و ...
2-من فکر می کنم همین که آمریکا آمار اطلاعاتی خود را نمیدهد ولی متاسفانه ایران جزییاتی از انهدام گروه تروریستی را حتی منتشر نیز می کند دال بر این نیست که آمریکا در سیاست امپریالیستی خود شکست خورده و یا سیستمش از ایران بدتر است

به هرحال مطالب شما جالب بود
اگر جواب دادی خبرم کن
یاعلی مدد
التماس دعا

سلام محمد جان! ممنون که سر زدی!
1.ایران یه کشور در حال توسعه و نو پا هست و از تمامی جهات در تحریم های متعدد! اما کشوری مثل آمریکا در حال حاظر دارای ماهواره هایی است که بسیاری از کشور های پیشرفته دنیا فاقد آنها هستند. اما ما با کمترین امکانات در بسیاری از نبردهای اطلاعاتی پیروز میدان بودیم (مثل آزاد سازی یک دیپلمات ایرانی در خاک پاکستان و خنثی کردن بسیاری از برنامه های تروریستی در کردستان و دستگیری عبدالمالک ریگی و ...) اما گاهی اوقات هم بازنده ی میدان (مثل ترور دکتر شهریاری و علی محمدی و شهادت جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران در زاهدان)!در مورد 11 سپتامبر نمیتونم نظری بدم چون این قضیه خیلی پیچیده است اما من به شخصه حدس میزنم این حادثه از جانب خود دولت آمریکا بود تا بعد از اون حادثه به بهانه ی سرکوب تروریسم و القاعده به خاور میانه لشگرکشی کنه و جای پای محمکمی در مجاورت روسیه و چین برای خود بسازد. در کل و تا اونجا که من اطلاع دارم در رده بندی سیستم های اطلاعاتی دنیا جمهوری اسلامی رتبه ی سوم و چهارم را دارد.
2.منتشر کردن اخبار موفقیت های سیستم های اطلاعاتی ایران اولا از جهت آگاهی مردم از خباثت های این دولت منحوس ضرورت دارد و دوما این قبیل اقدامات باعث تخریب وجهه ی آمریکا در منطقه و در جهان و ظاهر شدن چهره ی واقعی تروریسم در دنیا خواهد شد!
بحمد الله وزارت اطلاعات ما تکیه گاهی است برای آسایش مردم کشور
امیدوارم سربازان گمنام ولی عصر (عج) همیشه و در همه ی مراحل پیروز و سر بلند باشند.
از تو هم تشکر میکنم که این بحث جالب رو مطرح کردی. یاحق

محمدصادق 4 خرداد 1390 ساعت 12:42 ب.ظ http://www.ansarolzahra.blogfa.com

باز هم سلام
بله حق با شماست
به هرحال من گفتم که از موفقیت های دستگاه اطلاعاتی نمیشه گذشت و من هم مطمئنم با توجه به عدم حضور یهودی ها در ۱۱ سپتامبر در ساختمان مذکور کار کار خودشون بوده
ولی همین که میگی ایران ماهواره های آمریکا رو نداره یا مثلا ایران در جایگاه سوم یا چهارم سیستم های اطلاعاتی است دال بر این است که از آمریکا هنوز(تاکید می کنم هنوز)بالاتر نیست
وگرنه فرمایشات شما کاملا درست است

پیرامون ریگی صحبتها زیاد است از جمله اینکه او دیگر مهره سوخته آمریکا بوده و یا اینکه ایران او را خریده و مبادله کرده که من فکر میکنم با توجه به خرابکاری های طرفداران ریگی بعد از هلاکتش کار دستگاه های خودمون بوده.

به هرحال امیدوارم وزارت اطلاعات ما روز به روز پیشرفت کنه.
یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد