..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

اقرار نشریه ی آمریکایی

 

یک نشریه آمریکایی تاکید کرد تحریم اقتصادی علیه ایران شکست خورده و  

واشنگتن بدون تعامل با ایران با شکست های گسترده تری روبرو خواهد شد.
روزنامه هافینگتون پست با اشاره به فزونی گرفتن سرعت غنی سازی اورانیوم در ایران نوشت: برنامه هسته ای ایران به دردسری برای آمریکا تبدیل شده است. در حالی که غنی سازی در خاورمیانه به درستی مایه نگرانی است، آمریکا باید اقدامات دیپلماتیک خود را متوقف ساخته و با این حقیقت روبه رو شود که ایران به سوی توانایی هسته ای گام برمی دارد. واشنگتن باید اکنون با سران ایران به تعامل برسد. پرهیز از گفت وگو، تماشای غنی سازی فعالیت های اورانیوم ایران و تاسف خوردن به دلیل شکست فشارهای اقتصادی نمی تواند آن را متوقف سازد.
این روزنامه معتقد است: توانایی هسته ای به معنای در اختیار داشتن سلاح هسته ای نیست. یک کشور توانمند از نظر هسته ای متخصصان فنی و مواد لازم را برای ساخت تسلیحات هسته ای در اختیار دارد که اکنون 40 کشور در جهان به این سطح از توانمندی ها رسیده اند.
در ادامه این تحلیل آمده است: تمام طیف های سیاسی در ایران از برنامه هسته ای این کشور حمایت کرده و به طور متناوب در سخنرانی های خود از آن یاد می کنند. ایران می خواهد بازیگری مهم در صحنه منطقه باشد و از یک حمله نظامی دوری کند که داشتن توانایی هسته ای این امر را تضمین خواهد کرد. متاسفانه راهبردهایی که دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، می خواهد با آنها ایران را تحت فشار قرار دهد، به اندازه کافی مفید نبوده اند.
هافینگتون پست تصریح می کند: در شرایطی که چین و ژاپن همچنان به خرید نفت ایران و توسعه فعالیت های بازرگانی خود در آمریکای لاتین علاقمند ند، این کشور با فشارهای اقتصادی آمریکا به گوشه ای رانده نمی شود. بانک جهانی در سال 2010 اقتصاد ایران را در رتبه هجدهمین اقتصاد جهان به لحاظ رشد و قدرت خرید قرار داد. در عین حال که کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه بانک مرکزی ایران را بررسی می کند، بزرگترین مشتریان نفت ایران باید خود را ملزم به این تحریم ها بدانند، تا این دور از تحریم ها موثر افتد و تاثیر واقعی خود را نشان دهد، اما این امر هزینه هایی را برای اقتصاد آنها در بر خواهد داشت. تحریم های ضدایرانی دولت باراک اوباما علیه ایران، تلاش برای پیشبرد پدیده برنامه هسته ای را بیشتر کرده است.
روزنامه آمریکایی یادآور شد: دولت اوباما باید به کارآمدی ناچیز تحریم ها پی ببرد و هدف خیالی توقف غنی سازی از سوی ایران را بار دیگر مورد بازبینی قرار دهد. واشنگتن همچنین باید راهبردهای تشویقی بیشتری در مورد ایران به کار گیرد. گفت وگوهای واقعی به معنای مهر تایید بر همه فعالیت های ایران نیست. وقتی آخرین دور مذاکرات با ایران بدون نتیجه پایان یافت، دولت اوباما از خود انعطاف پذیری نشان نداد و رویکرد همه یا هیچ را برگزید. این روند کوته فکرانه و مخرب خواهد بود. 

 

به نقل از: کیهان