..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

..........یاران ولایت..........

امام خمینی: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکتتان آسیبی نرسد.

ولایت مطلقه فقیه(ویژه)

یکی از نکات بسیار مهمی که شورای بازنگری قانون اساسی در سال 1368 در ارتباط با رهبری مورد توجه قرار داد, اضافه کردن لفظ «مطلقه» به «ولایت فقیه» در اصل پنجاه و هفتم بود.
این اقدام را باید حرکتی در راه تحقق هر چه دقیق تر اندیشه حضرت امام(ره) در مورد گستره ولایت فقیهان در عصر غیبت کبری دانست که در دهه اول انقلاب اسلامی مکرر و در واقع مختلف آن را گوشزد می کردند.
این امر در تغییر اصل پنجاه و هفتم نیز موثر افتاد و علاوه بر این که تنظیم روابط بین قوای سه گانه را در اصل یکصد و دهم در حوزه اختیارات ولی فقه گذاشت, و حل معضلات نظام که از طرق عادی قابل حل نیست را به رهبری سپرد, برای این که توهم نشود اختیارات ولی فقه محدود به اصل یکصد و دهم است,‌در اصل پنجاه و هفتم نیز عبارت «ولایت مطلقه» قرار داده شد.
مفهوم ولایت مطلقه
کلمه مطلقه در دو اصطلاح متفاوت کاربرد دارد: یکی در اصطلاح حقوق اساسی و دیگری دراصطلاح فقهی.
مراد ازمطلقه در حقوق اساسی وصفی برای حکومت های خود کامه است که خود را فراتر از هر قانونی و قاعده ای می خواهند و حاکم خود را در چارچوبی به نام قانون محصور و مفید نمی دانند در برابر نظام های مشروطه که حوزه اختیارات حاکم مشروط به حدود و ثغور قانون است.
در اصطلاح علم حقوق و سیاست, حکومت مطلقه در بسیاری از موارد به معنای حکومت استبدادی به کار می رود. یعنی حکومتی که پایبند به اصول قانونی نبوده, هر زمان که بخواهد به حقوق اتباع خود تجاور می نماید.
[1]
برخی چنین تصور می کنند که مراد از ولایت مطلقه همان نظام های بی قانون و حکمرانان فراقانون است که در حقوق اساسی مورد اشاره قراردارند و در مقابل آن ها نظام های جمهوری و حاکمان قانون مدار است. بر این اساس گاهی چنین تصور می شود که لفظ «مطلقه», در ولایت مطلقه به معنای رها از هر گونه قید و شرط است و ولایت مطلقه نشانگر حکومتی است که به هیچ ضابطه و قانونی پایبند نیست.
این در حالی است که حتی اعمال ولایت و تصرفات پیامبران و ائمه ـ علیه السلام ـ نیز مقید به قیود و شروط معینی است و مطلق از جمیع جهات نیست و هیچ یک از معصومین نمی تواند مردم را به انجام کار های خلاف شرع امر کرده یا آنان را از انجام واجبات الهی نهی کند.
وقتی که اعمال ولایت خداوند و معصومین ـ علیه السلام ـ این چنین مقید و محدود باشد, تکلیف ولی فقیه نیز معلوم خواهد بود.

ادامه مطلب ...

حمله سایبری ایران به اسرائیل

                               
یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل اعتراف کرده است که صنایع کلیدی کشورش هدف تلاش‌هایی در راستای حمله سایبری بیگانگان بوده است.

 رادیو فردا، ارگان فارسی زبان سازمان سیا در گزارشی به اعتراف مقامات اسرائیلی درباره حمله سایبری به تاسیسات هسته ای این رژیم پرداخته است.

این گزارش می نویسد: برای نخستین بار در دوره‌ای که از "نبرد سایبری‌" میان دو دشمن سرسخت خاورمیانه؛ اسرائیل و ایران سخن می‌رود، یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل اعتراف کرده است که صنایع کلیدی کشورش هدف تلاش‌هایی در راستای حمله سایبری بیگانگان بوده است.

یووال دیسکین، فردی که در سال‌های اخیر ریاست شباک، تشکیلات امنیت داخلی اسرائیل (سازمان موسوم به "شین بت ") را بر عهده داشته و قرار است یکشنبه، پانزدهم مه این پست را به یورام کهن، یک اسرائیلی ایرانی تبار، تحویل دهد، در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در مقام ریاست شباک، به حملات سایبری بیگانگان به تأسیسات کلیدی اسرائیل اذعان کرده است.

هر چند دیسکین اشاره ای به نام عواملی که در صدد حمله سایبری به صنایع اسرائیل بوده اند، نکرده است اما ارزیابی‌ها می‌گوید که ممکن است سخن از اقدام تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران باشد.

ادامه مطلب ...

تجدید بیعت رئیس جمهور با امام خامنه ای (خبر ویژه)

                              

پس از حدود 10 روز محمود احمدی‌نژاد با حضور در جلسه هیئت دولت به شایعات پایان داد.
البته از صبح روز گذشته خبرنگاران رسانه‌های مختلف منتظر دریافت چنین خبری بودند، چرا که موسی غضنفر‌آبادی نماینده بم و عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس اعلام کرده بود، برخی اعضای شاخص این فراکسیون شنبه شب با محمود احمدی‌نژاد دیدار کردند. وی با بیان اینکه این جلسه در منزل احمدی‌نژاد برگزار شد، اعلام کرد: به احتمال فراوان رئیس جمهور‌ در جلسه هیأت دولت شرکت می‌کند.پس از انتشار این اظهارات بود که خبر دیدار رئیس سازمان صدا و سیما با احمدی‌نژاد نیز منتشر شد.ضرغامی نیز بلافاصله خبری از دیدار خود تنظیم و در اختیار رسانه‌ها قرار داد.ضرغامی گفت که در این جلسه مطالب مستندی درباره خرسندی دشمنان و سناریوهای خباثت آمیز رسانه‌های بیگانه و جریان‌های معاند و ضدانقلاب از حضور نیافتن رئیس جمهور در چند جلسه هیئت وزیران مطرح شد. رئیس رسانه ملی همچنین یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد در این دیدار تاکید کرد در سخنان امروز (دیروز )خود در هیئت وزیران تمام نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد و نشان خواهد داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر ‌ فرزندی رهبر انقلاب و رئیس جمهور عاجز و ناتوانند و همچون گذشته آب در هاون می‌کوبند. با انتشار خبر فوق دیگر برای همگان قطعی شد که شایعات مطرح شده در خصوص دولت به پایان خواهد رسید.پس از آن تلاش خبرنگاران برای دریافت خبر وارد فاز جدیدی شد، چرا که آنها می‌خواستند بدانند احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت چه گفته است و یا اینکه آیا وزیر اطلاعات نیز در این جلسه حضور داشته است؟نخستین فردی که از جلسه هیأت دولت خارج شد، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقا‌تهرانی استاد اخلاق دولت و نماینده تهران در مجلس بود که گفت: آقای احمدی‌نژاد سر کار آمد و صحبت‌ اولی‌شان دیروز در حمایت از ولایت فقیه و حمایت از حضرت آقا و ولایت‌مدار بودن جامعه بود.
وی افزود: حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی صبح روز گذشته در تماسی با مجلس اعلام کرد که آقای احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت حضور پیدا می‌کند و کلاس اخلاق نیز برقرار است لذا بنده حضور پیدا کردم تا درس‌های اخلاقی خود را بگویم، ضمن آنکه از حضور آقای احمدی‌نژاد نیز در این جلسه احساس خوبی دارم. وی در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران درباره فضای جلسه هیأت دولت نیز اظهار داشت: در چند روزی که گذشت، ما دوستان و دشمنان خود را بهتر شناختیم و دیدیم که نسبت به ولایت فقیه در دنیای خارج و داخل چقدر حساسیت است. آقای احمدی‌نژاد از اول تا حال به لطف خدا از افراد خوبی هستند که در مورد ولایت فقیه در عمل این را نشان داده‌اند. آقاتهرانی ادامه داد: در اتفاقاتی که در روزهای گذشته صورت گرفت، دروغ‌ها و تهمت‌های زیادی زده شد که بنده از جمله افرادی بوده‌ام که علاقه داشتم سوء‌تفاهم پیش نیاید و مردم خوبمان احساس نکنند که چیزی پیش آمده که الحمدالله جناب آقای احمدی‌نژاد سر کار آمد و صحبت‌ اولی‌شان امروز در حمایت از ولایت فقیه و حمایت از حضرت آقا و ولایت‌مدار بودن جامعه بود. وی یادآور شد: شنبه شب جلسه‌ای بود و آقای احمدی‌نژاد اشاره‌ای داشت که به اعتقاد من اگر دنیا بخواهد خودش را از شر استکبار نجات دهد، باید رو به ولایت فقیه بیاورد و این ولایت فقیه است که امروز تجلی ولایت اهل بیت در جامعه است. این نماینده مجلس افزود: رئیس جمهور تأکید کرد که تا آخر جان و عمر نیز از ولایت فقیه دفاع و حراست خواهد کرد، ما افتخار می‌کنیم به چنین بینشی که اینقدر محکم است که برای ولایت از جان می‌گذرد، البته باید اینچنین باشد. آقاتهرانی درباره دیدار خود با احمدی‌نژاد نیز گفت: من یکبار دیگر پیش رئیس جمهور آمده بودم که حال ایشان خوب نبود و برای عیادت ایشان رفتم و شنبه شب نیز با حدود 10 نفر از نمایندگان مجلس نیز به دیدن ایشان رفتیم که صحبت کنیم و از ایشان بخواهیم سر کار بیایند که به لطف خدا این بزرگوار روی ما را زمین نگذاشتند و از این موضوع خوشحالیم.

ضرغامی: احمدی‌نژاد دشمنان را ناامید کرد
پس از آقاتهرانی، رئیس صدا و سیما در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: آقای احمدی نژاد با سخنان خود در این جلسه،صهیونیستها و استکبار ، این دشمنان را که به ایجاد رخنه در صفوف مستحکم ملت، مسئولین و رهبری دل بسته بودند، نا امید کرد. وی افزود: در طول چند روز اخیر شبکه های استکباری تلاش کردند از مسایل داخلی کشور که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خیلی اهمیت ندارند، بهره برداری سوء کنند اما همانگونه که معظم له تاکید کردند در کشور ما بن بستی در مسایل اجرایی وجود ندارد و همه فرآیندها در قانون پیش بینی شده است. وی ادامه داد: در طول این مدت دشمنان نظام جشن گرفتند و خیلی خوشحال شدند که آیا روزنه ای پیدا می شود تا از آن به انقلاب آسیب بزنند؛ همان مسایلی که رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر در سخنان خود به آن اشاره و تاکید داشتند. ضرغامی با اشاره به نمایش مستندی از فضاسازی رسانه ای دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیدار صبح دیروز با رییس جمهوری، گفت: با این اقدام تلاش شد که بخشی از این فضا به آقای رییس جمهوری انتقال یابد هرچند که معتقدیم ایشان از این مسایل بی اطلاع نبوده اند.

سلطان‌خواه: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با رهبری تجدید بیعت کرد
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز درباره جلسه روز گذشته هیأت دولت گفت: رئیس‌جمهور در جلسه هیأت دولت با رهبری تجدید بیعت کرد.
نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور که بعدازظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که مهمترین خبر جلسه هیأت دولت چه چیزی بود، گفت: حضور رئیس جمهور با عمق وجود و پایبندی به ولایت فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری که تا به حال همیشه در عمل به اثبات رسانده بود و این بار در این جلسه مجدداً تجدید بیعت با مقام معظم رهبری انجام داد، بهترین خبر است.

نامه رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به وزیر اطلاعات فرمودند: «از شما میخواهم بیش از پیش در انجام مأموریتهای مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج دهید.» متن کامل و تصویر نامه، به شرح زیر است: 

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

حجة‌الاسلام جناب آقای مصلحی دام توفیقه
وزیر محترم اطلاعات

استحکام و انسجام و روزآمدبودن دستگاه اطلاعاتی کشور یکی از پایه‌های مهم اقتدار نظام اسلامی است، لذا از شما میخواهم بیش از پیش در انجام مأموریتهای مهم داخلی و خارجی وزارت اطلاعات اهتمام به خرج داده و با سرمایه‌ی عظیمی که آن وزارتخانه از نیروی انسانی توانمند و انقلابی و متدین و فن‌آوریهای روز برخوردار است و با حمایت دولت خدمتگزار و همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی اجازه ندهید کوچکترین فترت و سستی در انجام وظائف قانونی آن دستگاه مهم پیش آید. برای شما و معاونان و مدیران محترم و همه‌ی فرزندان عزیز انقلابی‌ام در وزارت اطلاعات دعا میکنم. موفق و مؤید باشید.

سیدعلی خامنه‌ای
30/فروردین/1390

جهاد اقتصادی واجب عینی است

                         

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبری آتی نیوز؛ عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در تشریح راهبرد این ستاد در سال جهاد اقتصادی گفت: تکلیف ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در شرایط عادی این است که فضا را برای اقتصاد کشور سالم و راه را برای آن روان کند و نیز ضریب اطمینان و امنیت اقتصادی را در کشور بالا ببرد و در واقع بستر را برای سرمایه گذاری و حرکت اقتصادی بیشتر آماده کند .

وی افزود: این پارامترها برای رونق و جهش اقتصادی است اما وقتی صحبت از جهاد اقتصادی می شود این کار چندین برابر می شود چرا که مقام معظم رهبری نفرمودند جهش ، بلکه از جهاد نام بردند و جهاد یعنی جنگیدن و مبارزه کردن و امروز جهاد اقتصادی به مانند جهاد نظامی بر همه واجب است و البته بر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی هم واجب عینی است که این مسیر را کاملا شفاف کند و آفت هایی که باعث مزاحمت هستند را برطرف نماید یا به تعبیری این راه را مین روبی کرده و خطرات مسیر را از جلوی پای اقتصاد گران بردارد.